Motorul Diesel

 

 

     Într-un motor Diesel, carburantul este motorina. El este pulverizat prin injectie în cilindru

în momentul când aerul din interiorul acestuia a atins o temperatura suficienta pentru ca

foarte finele picaturi de combustibil sa se aprinda automat. Ceilalti timpi sunt perfect

asemanatori cu ai motorului Otto.

     Ciclul unei masini termice ideale reversibile care ar aproxima functionarea unui motor Diesel real este redat în fig. 2.186. În dreptul fiecarui proces sunt indicati timpii de

functionare corespunzatori.

     Procesul de ardere este izobar ( p2 = const.), deoarece are loc lent, pe masura ce combustibilul este injectat. Compresia 1 – 2 si detenta 3 – 4 sunt considerate procese

adiabatice. Transformarea izocora 4 – 1 se produce prin deschiderea

supapei de evacuare când gazele se racesc sub volum constant.

Admisiei si evacuarii le corespund izobare la presiunea

atmosferica constanta, p1.

     Randamentul motorului Diesel ideal se poate exprima în functie de rapoartele de

compresie

 ĺ=V1/V2 si de exponentul adiabatic:

η=1-(ργ-1)/γ ĺ γ-1(ρ-1)  (10)

 

 Vezi:

  Poza