Motorul Diesel
Într-un motor Diesel, carburantul este motorina. El este pulverizat prin injectie în cilindru
în momentul când aerul din interiorul acestuia a atins o temperatura suficienta pentru ca
foarte finele picaturi de combustibil sa se aprinda automat. Ceilalti timpi sunt perfect
asemanatori cu ai motorului Otto.
Ciclul unei masini termice ideale reversibile care ar aproxima functionarea unui motor Diesel real este redat în fig. 2.186. În dreptul fiecarui proces sunt indicati timpii de
functionare corespunzatori.
Procesul de ardere este izobar ( p2 = const.), deoarece are loc lent, pe masura ce combustibilul este injectat. Compresia 1 – 2 si detenta 3 – 4 sunt considerate procese
adiabatice. Transformarea izocora 4 – 1 se produce prin deschiderea
supapei de evacuare când gazele se racesc sub volum constant.
Admisiei si evacuarii le corespund izobare la presiunea
atmosferica constanta, p1.
Randamentul motorului Diesel ideal se poate exprima în functie de rapoartele de
compresie
ĺ=V1/V2 si de exponentul adiabatic:
η=1-(ργ-1)/γ ĺ γ-1(ρ-1) (10)
Vezi: